Τετάρτη 29 Δεκεμβρίου 2010

Μια αξέχαστη παραμονή Πρωτοχρονιάς..

Αξημέρωτα ξύπνησαν εκείνη την παραμονή της Πρωτοχρονιάς τα δυο κορίτσια ντύθηκαν στα γρήγορα ήπιαν ένα γάλα πήραν το τρίγωνο με το κουτί καλυμμένο με χαρτί πολύχρωμο και βγήκαν για να "τα πούνε".
Σκοτάδι έξω και είχαν μεγάλη πορεία σήμερα για να μαζέψουν τα χρήματα που ήθελαν.
Ο πατέρας αυτή τη χρονιά ήταν άνεργος και στο δέντρο ήξεραν το βράδυ ότι δεν θα'βρισκαν τίποτα και για κανέναν.
Οι συγγενείς ήταν όλοι στην πρωτεύουσα και δεν περίμεναν από πουθενά ούτε ένα πράσινο φύλο.
Ο μύθος του Αγ.Βασίλη είχε ξεθωριάσει για κείνες από πολύ νωρίς!
Ωστόσο δεν το'βαλαν κάτω είχαν μαζέψει απ΄την παραμονή των Χριστουγέννων κάποιο ποσό θα μάζευαν και σήμερα και θα'περναν δώρα για όλους.
Το δέντρο σήμερα το βράδυ δεν θα'ταν άδειο.

Ξεκίνησαν απ'τα σπίτια της γειτονιάς όσα δηλαδή είχαν φως εκείνη την ώρα.Οι δραχμούλες έπεφταν λίγες λίγες οι περισσότερες νοικοκυρές άνοιγαν καλοπροαίρετα και άκουγαν τα κάλαντα απ'τις κοριτσίστικες φωνές.Άλλες δεν άνοιγαν καν και απογοήτευαν τα κορίτσια.
Και άλλες πικρόχολες έριχναν το δηλητήριό τους για την ηλικία των κοριτσιών που είχαν  αρχίσει να εμφανίζονται τα γυναικεία τους χαρακτηριστικά.
Και όλο και απομακρύνονταν απ'την γειτονιά διανύοντας μεγάλες αποστάσεις χτυπώντας κάθε σπίτι κάθε πόρτα.Η χαρά τους ήταν όταν έβρισκαν πολυκατοικία, λιγοστές τότε και χτυπούσαν και τα 3κουδούνια και  τέλειωναν γρηγορότερα.
Έφτανε το μεσημέρι και τα έβρισκε ακόμα να τα λένε και όλο και λιγότερα σπίτι άνοιγαν τότε λέγοντας "μας τα 'πανε"!
Τότε αποφάσισαν να κατέβουν και  στην αγορά!
Ξεκίνησαν απ΄την αρχή τραγουδώντας τα κάλαντα και πήγαιναν με το κουτί στο κάθε μανάβη,χασάπη με το έτσι θέλω δεξιά αριστερά, χωρίς να ρωτάνε.Οι δραχμές και τα τάλιρα έπεφταν σαν βροχή τα κορίτσια αντάλλαζαν μεταξύ τους χαμόγελα ικανοποίησης!
Και όταν η φωνή άρχιζε να κλείνει όταν ένιωθαν ένα αγκάθι στο λαιμό σταμάταγαν.  Μέτραγαν τι "μπάζα" έκαναν και χαμογελούσαν ευτυχισμένα.
Μάζεψαν και τις πενταροδεκάρες και τρέχανε γραμμή στο κατάστημα παιχνιδιών να τα τοκίσουν.
Ένα STRATEGO  ήταν το δώρο στ'αγόρια,μια κούπα στην μαμά,μια πίπα στον μπαμπά στη μεγάλη αδελφή μια καρδούλα μενταγιόν και  η μια πήρε ένα δώρο στην άλλη ανάλογα το γούστο της.
Μια κούκλα πήρε η μια ένα κούκλο η άλλη και τ'αντάλλαξαν.
¨Ηταν η τελευταία φορά που βγήκαν για τα κάλαντα.
Και αυτές οι κούκλες ήταν και σημαδιακές.
Μπορεί να έκλεινε η φωνή για 3μέρες να μην μπορούσαν να μιλήσουν αλλά η μέρα της Πρωτοχρονιάς τις έκανε και τις δύο τρισευτυχισμένες που χαρίζαν τα χαμόγελα στ'αδέρφια τους.
 Η βραδιά πέρασε με το εορταστικό πρόγραμμα της ΥΕΝΕΔ και ολη η οικογένεια μαζεμένη πάνω σ'ενα τραπέζι να παρακολουθούν το σβουράκι να γυρίζει τρελά ώσπου να σταματήσει στο πολυπόθητο "ΠΑΡΤΑ ΟΛΑ"
Η φώτο είναι από εδώ

Το παιχνίδι χόντρενε με το "21" και τον πατέρα να τα σαρώνει έχοντας την κάσα.
Τελικά όποιος κρατά την κάσα πάντα να βγαίνει κερδισμένος μυστήριο δεν είναι?
Ο Νέος Χρόνος μας έβρισκε να κόβουμε την βασιλόπιτα και να μαλώνουμε συνάμα για τα κομμάτια!
Μετά από χρόνια αυτή που είχε την κούκλα έκανε δυό πραγματικές ζωντανές κούκλες.

Και η άλλη δυο κούκλους!
Το δικό μου τον "Μπάμπη" τον έχω ακόμα στο πατάρι.Μέχρι το καλοκαίρι τον είχα δίπλα στο κρεβάτι μου.
Θα τον δεί η ΦΟΥΛΗ και θα μου τα ψάλει!

41 σχόλια:

  1. Βρήκα πολύ όμορφη την ανάρτησή σου. Θάλεγα πολύ ανθρώπινη και ζεστή.

    Νάσαι καλά. Και πάλι οι ευχές σου σε ακολουθούν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Απολαυστικη αναρτηση, απο αυτες που ξερεις να γραφεις με το δικο σου μοναδικο τροπο.

    Την καλησπερα μου.
    :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Tο δώρο του μπαμπά, το πήγε η ίδια η πωλήτρια να υποθέσω;
    Εντάξει μη βαράτε, όποιος δεν έχει χιούμορ...
    Μου άρεσε η ανάρτηση, πρόλαβα κι εγώ την πραγματική έννοια του να λες τα κάλαντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ζουζού μου, με πήγες στα παιδικά μου χρόνια...όταν μετράγαμε την "μπάζα" που κάναμε στα κάλαντα...
    Τι ωραία που τα περιέγραψες...
    Σημαδιακά ήταν τα δώρα που διάλεξαν τα κοριτσάκια τότε!
    Νάστε όλοι καλά και να χαρείτε πολλές Πρωτοχρονιές όλοι μαζί !!!
    Ισα που κατάφερα να αφήσω το σχόλιο...
    Εσύ ξέρεις την δυσκολία που έχω με την σύνδεση, δεν με παρεξηγείς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Άστα διάλα κωλόπαιδο με έκανες και κλαίω, βλαμμένο ε βλαμμένο........
    Πολύ όμορφο το ποστ, εγώ δεν θα μπορούσα να τα γράψω τόσο ωραια,αλήθεια με συγκίνησες!!
    ευχαριστώ.... για την κούκλα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πολύ καλή και ανθρώπινη η ανάρτηση!
    Έτσι για να θυμόμαστε κάποτε !
    Καλή χρονιά Ελένη μου,με υγεία και αγάπη στην οικογένειά σου και σε όλο τον κόσμο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. IonnKorr ♥
    Σ'ευχαριστώ!Φοβόμουν μην μου βγει μελαγχολική και μου "πέσετε" :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. αντωνης ♥
    Χαίρομαι που τελικά άρεσε!

    Υ.Γ.Ρίξε μια ματιά στ'ανεπιθύμητά σου κάτι πρέπει να'χει παραπέσει εκεί.


    Καλό βράδυ να'χεις:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. πολύ ωραία ανάρτηση,αυτές είναι αναμνήσεις :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. kaliteros ♥
    Ακόμα την ψάχνει(την πωλήτρια):))
    Όπως και να το'γραφα το ίδιο θα'γραφες:))
    Δεν ήταν υπέροχη εμπειρία??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. kariatida62♥
    Τουλάχιστον να κρατηθεί το έθιμο γιατί κάθε χρόνο ελάχιστα βλέπω ως καθόλου να μου χτυπούν την πόρτα ούτε καν τα γειτονάκια μου!

    Κρίμα για την σύνδεση αν δούλευε και αυτή σφαίρα θα'σουν βασσίλισα (που λέει ο λόγος:))

    Και'γω εύχομαι μια υπέροχη νησιώτικη Πρωτοχρονιά να χαρείτε στο νησί μας:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΦΟΥΛΗ♥
    Έλεγα θα μου πείς:"Τι το κρατάς το άζαρντό??"
    Μα είναι πανέμορφος και γαύρος
    Γαυράκο έπρεπε να τον είχα βγάλει :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ΝΑΝΤΙΑ ♥
    Με το καλό να μας μπεί κοριτσάρα μου!
    Να χαίρεσαι τα μωρούλια και την οικογένειά σου!

    Φιλιά γιορτινά θαλασσινά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Και λοιπόν;E allora?♥
    Σ'ευχαριστω καλή μου!
    Να'σαι καλά και δυνατή:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Με γύρισες χρόνια πίσω ...
    Τότε τρία αγοράκια γύριζαν
    το νησιώτικο χωριουδάκι τους
    με χιονόνερο και βραχνιασμένα !!!
    Πάντως το (πρώτο) ρολόϊ του μεγάλου
    αδελφού γυάλιζε την άλλη μέρα στο
    χέρι του, μαζί και το καμάρι στα μάτια τους !!!
    ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ εύχομαι από καρδιάς
    και το 2011 με υγεία, αγάπη,
    ελπίδα, έμπνευση κι αισιοδοξία !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αχ, τι όμορφα που τα λές και τι τέλος !!
    Happy end να σας ζήσουν και τα τέσσερα αγγελούδια σας ! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ομορφες αναμνησεις...

    να χαιρεστε τις κουκλες και τους κουκλους σας..

    καλη χρονιααααααααααααα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Εγώ, μιας και είμαι ανάποδος, στέκομαι στο τέλος!
    Να σας ζήσουν οι κούκλοι και οι κούκλες (της "άλλης"), που δεν ξέρω που να της στείλω μια περίεργη φωτό που βρήκα!

    ΕΥΧΟΜΑΙ Η ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΛΙΑ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Καλησπέρα...
    zoyzoy με ταξίδεψες με αυτήν τη σβούρα "πάρτα όλα"...
    Πόσες παραμονές Πρωτοχρονιάς περάσαμε έτσι!

    Πολύ-πολύ όμορφη η ανάρτησή σου, νομίζω πως όλους μας μας ακουμπά, όλοι μας έχουμε αυτά τα μικρά απωθημένα των στερημένων παιδικών μας χρόνων. ΚΙ εμένα τα αδέλφια μου έχουν να θυμούνται ανάλογες εξορμήσεις για να βγάλουμε κανένα φράγκο μπας και γίνει πιο "μαγική" η παραμονή... Και όμως πάντα γινότανε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Τι γλυκές και τρυφερές αναμνήσεις!!!

    Τι όμορφες οικογενειακές στιγμές!!!

    Ασε που μου θύμισες το πάρτα όλα
    που έπαιζα με τον παπού μου στο σπίτι!!!
    Να σαι καλά γλυκιά μου
    Ευχομαι να ζήσεις αξέχαστες
    γιορτινές μέρες με την οικογένεια σου!
    Φιλιά πολλά

    D.Angel

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Γλυκύτατο, ζεστό, υπέροχο άρθρο!
    Πασπαλισμένο με εκείνη την μοναδική γιορτινή Πρωτοχρονιάτικη άχνη των αξέχαστων παιδικών μας χρόνων. Με έκανες να δακρύσω από γλυκιά νοσταλγία. Τί υπέροχα που γράφεις!...

    Σε φιλώ γλυκά.

    (Η Φούλη είναι αδελφή σου;;;; !!!!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. :)

    Γλυκιές αναμνήσεις.. Καλό χρόνο με υγεία, αγάπη και ευτυχία..
    Καλή χρονιά εύχομαι μέσα από τη ψυχή μου!

    ΥΓ χιονίζει πολύ εδώ........ :) :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Side21 ♥
    Μπορεί να'ταν δύσκολα χρόνια για μας αλλά πάντα τα νοσταλγούμε γιατί ήταν αθώα και ανέμελα!
    Σ'ευχαριστώμια νέα Χρονιά γεμάτη υγεία και ευτυχία εύχομαι για όλους μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. magda ♥
    Σ'ευχαριστώ καλή μου να'σαι με το καλό να μας έρθει ο νέος χρόνος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. simone ♥
    Και'συ να'σαι καλά κούκλα μου με το καλό να υποδεχτούμε τον καινούριο χρόνο:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ ♥
    Ολοι αυτό ευχόμαστε αν και στο βάθος του μυαλού μας ξέρουμε ότι είναι αδύνατον!

    Σ'ευχαριστώ να χαίρεσαι και'συ την οικογένειά σου.

    Θα μιλήσω μαζί της και θα σου στείλω ή θα μου τη στείλεις να τη δώσω ιδιοχείρως :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ευ αγωνίζεσθαι ♥
    Το σβουράκι ήταν το σήμα κατατεθέν της τότε Πρωτοχρονιάς:))

    Στερημένα αλλά ωραία χρόνια!
    Καταφέρναμε και κάναμε τα παιδικά όνειρα πραγματικότητα τα σημερινά δεν γίνονται δυστυχώς όσο και να προσπαθούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. D.Angel ♥
    Τελικά όλη τη ζημιά την έκανε το "σβουράκι":))

    Να περάσεις και'συ μια ξεκούραστη υπέροχη παραμονή με την "οικογένεια" εύχομαι!

    Με φιλιά θαλασσινά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Μελίτη ♥
    Σ'ευχαριστώ γλυκιά μου τα λόγια σου πάντα έχουν μια γλύκα απ'το όνομά σου!
    Δεν είναι τυχαίο:))


    Είναι και την έβαλα και στην μπλοκόσφαιρα από τότε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Roadartist ♥
    Σ'ευχαριστώ γλυκιά μου εύχομαι και'γω αυτή να μη μας ταλαιπωρήσει όσο η προηγούμενη!

    Με φιλιά θαλασσινά!

    Υ.Γ Τυχερή ό,τι πρέπει γι αυτές τις μέρες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Κι εμείς λέγαμε τα κάλαντα αλλά για πιο "πεζούς" σκοπούς!
    Αρχικά για χαρτζιλίκι, να' χουμε να παίζουμε μπιλιάρδα, και λίγο αργότερα, από τα 14 και μετά, να τα "κορίτσια" στο Μεταξουργείο!

    Πάντως η δική σου ιστοριούλα ήταν πολύ "ζεστή" και ανθρώπινη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Ασκαρδαμυκτί ♥
    Τι μου θύμισες τώρα!
    Κάποια χρονιά είχαν έρθει 2 πιστιρικάδες να τα πουν και μιας και τους πήρε το μεσημέρι κάθισαν σε κάτι σκαλιά πιο κάτω απ'το σπίτι μου απόμερα.
    Αρχιζαν να παίζουν χαρτιά οι δυό τους με τα λεφτά που'χαν βγάλει είχε νυχτώσει και αυτοί δεν το κουνούσαν απ'τα σκαλιά είχαν απορροφηθεί στην πρέφα.

    Πάντα σε κέρδιζε η διασκέδαση:))

    Πάντα σε κέρδιζε η διασκέδαση:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. …… ... / | \ .......
    …….....*•♥•* ......
    ……... *♥♫♦♫♥* ......
    …....*♥•º♦•♫º♥* .....
    .....*♥☺♥•♥☺♫♥* .....
    ....*♥•♫♥☺º♠☺#♥* .....
    ... *♥♫♥º♫♥♦♥♫♥♫♦* .....
    .. *♥♦♥☺♥♫♥♫♥☺♦º♥* ......
    . *♥♦♣♫♥♣♥☺♥♣♥♫♣♥* ......
    ………... / | \ ............
    ♫♦♫*♠♫ Καλή χρονιά ♫♦♫*♠♫

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Ευτυχισμένο το 2011 για σένα και την οικογένειά σου, Ζουζού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Καλή χρονιά να έχεις με υγεία, αγάπη και πολύ χαρά! Ευτυχισμένο το 2011! Να περάσεις υπέροχα αυτές τις μέρες! Πολλά πολλά φιλιά! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Χρόνια Καλά κι Ευλογημένα, με Υγεία κι Ευτυχία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. ΦΟΥΛΗ ♥
    Αλλα και κωδικοποιημένες ευχές!
    Εσύ έμαθες καλά βλέπω!

    Καλή χρονιά βρέ
    θα τα πούμε από κοντά εμείς:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. IonnKorr ♥
    Και για σένα Ιονν εύχομαι να φέρει η νέα όσα σου χρωστάν οι προηγούμενες χρονιές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS ♥
    Πολύ όμορφη η μαντινάδα σου!
    Εύχομαι και'γω να μη σταματήσεις να
    σκορπάς χαμόγελα και αγάπη στους γύρω σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Leviathan ♥
    Σοφοκλή μου μια χαρούμενη χρονιά εύχομαι και για σένα με ό,τι ποθεί η καρδιά σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. MOLEMOU ♥
    Χαρούμενη με υγεία και δημιουργικότητα εύχομαι να'ναι
    και για σένα Νικόλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αφού έκανες τον κόπο και το διάβασες πες μου και τη γνώμη σου με δικά σου λόγια...
Δε'ν'κακό!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top